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Main track

BEST FULL PAPERS

Category: Research

1st place: Assessing the Experience of Immersion in Electronic Games

Arthur Bastos, Renata Faria Gomes, Clemilson Santos and José Gilvan Rodrigues Maia


2nd place: A Robust Balance Strategy Applied to Real-Time Animation Data with Kinect Sensor

Danilo da Silva, Rubens Nunes, Italo Pessoa, Creto Vidal and Joaquim Cavalcante-Neto


Category: Application

1st place: AGaR: a VR serious game to support the recovery of post-stroke patients

Amanda Funabashi, Renan Vinicius Aranha, T.D. Silva, Carlos Bandeira, Willian Silva and Fatima Nunes


2nd place: Jogo Musical Interativo com uma Marionete Virtual Controlada por Gestos

Joyce Horn, Maria Stephanie de Souza Fernandes, Daniel Lopes de Queiroz and Maria Andreia Rodrigues


Category: Review

1st place: Realidade Aumentada e Jogos Sérios: Um Mapeamento Sistemático da Literatura

Marco Pellens, Marcelo Hounsell and Andre Tavares da Silva


2nd place: Usability Guidelines to Develop Gesture-Based Serious Games for Health: a systematic review

Fernanda Milani, Ana Carolina Bertoletti De Marchi and Rafael Rieder


BEST SHORT PAPERS

1st place: Avaliação de interatividade e imersão em smartphones

Elison Lins, Andreison Castro, Fábio Fröhlich, Ana Carolina Bertoletti De Marchi and Rafael Rieder


2nd place: Uso de Realidade Virtual e Jogo Sério para Condicionamento e Impressão 3D de Próteses de Baixo Custo

Reidner Santos Cavalcante, Sebastiaan Scholten, João Paulo Alvim, Alexandre Cardoso, Alcimar Soares and Edgard Lamounier


BEST POSTERS

1st place: Memory Palace Using Virtual Reality Interface

Emanuel Arnaud and Alyson Souza


2nd place: A low cost virtual reality system to assist in social phobia treatment

Ygor Almeida, Paullyany Lawrynhuk Urbano Ferreira, Alyson Souza, Neuciane Gomes da Silva and Beatriz Freire


3rd place: Using Music and Virtual Reality in Physiotherapeutic Treatments

Matheus Andrade and Alyson Souza


Undergraduate Student Workshop (WIC)

BEST PAPERS

1st place: Teorias e Métodos de Captura de Movimento Corporal e Facial para Animações 3D de Personagens Virtuais: uma Revisão Sistemática

Gabriel Aguiar Frutuoso, Cristiano Maciel, Ana Claudia T. Gomes de Oliveira and Eunice P. dos Santos Nunes


2nd place: AGaR: a VR serious game to support the recovery of post-stroke patients

Amanda M. M. Funabashi, Renan V. Aranha, Talita D. Silva, Carlos. B. M. Monteiro and Fátima L. S. Nunes


3rd place: Uma Abordagem para Detecção Gestos Voltada a Ambientes de Realidade Virtual e Aumentada

João Pedro Moreira Ferreira, Marcos A. M. Laia and Diego Roberto Colombo Dias